ZGODBE SO KRILA, KI TE VSAK DAN PONESEJO KVIŠKU

2.april – mednarodni dan knjig za otroke in 23. april – svetovni dan knjig

Ali poznate (vsaj) 11 izjemnih koristi vsakodnevnega branja, ki jih podpira znanost? Nič ne prekaša občutka po/ob branju dobre zgodbe. Branje je koristno! Otroci, ki so pri starosti 6 mesecev poslušali zgodbe, ki so jim jih brali starši, so že čez 4 leta kazali večje sposobnosti v pismenosti, dosegali boljše rezultate na testih inteligence, da o razvoju domišljije niti ne govorimo. Poleg tega:

  1. Branje zmanjšuje stres,
  2. Pripomore k boljšemu duševnemu zdravju,
  3. Nadgrajuje splošno znanje,
  4. Bralci imajo uspešnejše kariere (znajo misliti izven okvirjev, imajo bolj bujno domišljijo, ipd. – kar je znanstveno dokazano),
  5. Bralci imajo več empatije,
  6. Branje širi besedni zaklad,
  7. Branje izboljšuje sposobnost pisnega izražanja,
  8. Bralci imajo boljše analitične sposobnosti razmišljanja,
  9. Bralci imajo boljši spomin,
  10. Bralci imajo boljši fokus in koncentracijo.

Verjamemo, da z dnevom, ki je posvečen branju, nabiramo moči,  spodbujamo otroke, da izrazijo svojo ustvarjalnost in svoje mnenje ter vstopajo v svetove domišljije in ustvarjalnosti.  Zato tudi letos organiziramo dan dejavnosti za vse učence naše šole. Prav vsi učenci bodo pod vodstvom učiteljev posvetili dan branju zanimivih vsebin, pogovoru in spoznavanju novih vsebin. Učenci razredne stopnje (1. do 5. razred) bodo s svojimi razredniki preživeli dan v odkrivanju novih vsebin in dogovorjenih dejavnosti.  Učenci od 6., 8. in 9. razredov imajo na voljo različne delavnice, kamor so se po lastnem interesu razporedili. Učenci 7. razredov  bodo v okviru projekta Rastem s knjigo, obiskali knjižnico Šiška in se prav tako udeležili organiziranih delavnic.

Seznam delavnic:

Babica pripoveduje (Jana Božič, 6. razred); Estetika grdega (lepota v grdem) v moderni evropski literaturi in umetnosti (Urška Klajn Marion 8. in 9. razred), Velike reke (Missisipi), (Jaro Torkar: 8. in 9. razred); Trajnostna prehrana (Kljajić Garbajs; 6. r.), Branje poljudnoznanstvenih člankov (Tadeja Kosi; 6. – 9. r); Starogrške bajke in antične igre (aktiv športa; 6. – 9.r), Samospev: povezava poezije in glasbe (Andreja Ivanetič, 6. r), Radijska igra (Brina Zoran, 6. – 9.r.), Ameriški klasiki – Mark Twain (Nataša Grčar, 6. in 8. r), Vrtiljak – poetično bralno potovanje, ki omogoča prostor za pogovor, razmislek in likovno izražanje (Mateja Kranjc, Jerica Atelšek, Marjeta Oman; 8. in 9 r.), Zakaj rečemo »brez muje se še čevelj ne obuje« ali » to si piši za uho« – primerjava med nemškimi in slovenskimi pregovori (Nina Jevševar, 6. – 9. r.), Znani matematiki – Pitagora in Evklid (Mojca Žvokelj in Mišo Krog, 8. in 9.r), Kratka zgodovina skoraj vsega (Aleš Pustovrh in Urban Znoj, 8. in 9.r).

Prepričani smo, da bo vsak našel kaj zanimivega. Utrinke iz delavnic si boste lahko ogledali po končanih delavnicah.

Zapisala: Marjeta Oman, Koordinatorka kulturnega dne 

Ljubljana, 19.4.2023

 

Utrinki iz dneva dejavnosti: Utrinki

Dostopnost