Projekt: ZMAGUJEMO Z VREDNOTAMI


Na OŠ Miška Kranjca smo vključeni v projekt Zmagujemo z vrednotami, katerega glavni cilj je spodbujanje otrok in mladostnikov k etičnemu vedenju skozi različne aktivnosti. Projekt poteka pod okriljem Inštituta za etiko in vrednote Jože Trontelj.

V letošnjem letu bomo poseben poudarek namenili vrednotam, kot so ustvarjalnost, delo, znanje, modrost ter humanost. Dejavnosti bodo zasnovane v sklopu razrednih ur, dnevov dejavnosti, predavanj ter delavnic, interesnih dejavnosti, pa tudi med poukom. Največ pa lahko za otroke naredimo z lastnim zgledom!

 

 


SHEMA ŠOLSKEGA SADJA IN ZELENJAVE 2018 /2019

Naša šola tudi v tem šolskem letu sodeluje v evropski »shemi šolskega sadja in zelenjave« s finančno podporo Evropske unije.

Približno 1x tedensko bomo, v tem šolskem letu, učencem razdelili sadje ali zelenjavo izven rednih šolskih obrokov. Pri izbiri dobaviteljev bomo dajali prednost lokalnim pridelovalcem sadja oz. zelenjave.

Namen tega ukrepa je spodbuditi trend porabe sadja in zelenjave in hkrati omejiti naraščanje pojava prekomerne telesne teže in debelosti pri otrocih.

Šola lahko izbira med naslednjimi vrstami SVEŽEGA sadja in zelenjave:

Sadje: Zelenjava:
lešniki*
orehi*
fige
mandarine
grozdje
melone
lubenice
jabolka
hruške
marelice
češnje in višnje
breskve in nektarine
slive
kaki
kivi
jagode
maline
borovnice
črni ribez
rdeči ribez
žižola
paradižnik
zelje
kolerabica
cvetača
korenje
rdeča redkvica
zelena (stebelna)
repa
redkev
kumare
komarček
šparglji
paprika
bučke

*le posušeni, ne smejo biti praženi, soljeni , kandirani

Šola lahko izbira med tudi med naslednjimi vrstami PREDELANE zelenjave in suhega sadja:

  • kislo zelje
  • kisla repa
  • suho sadje sledečih sadnih vrst: jabolka, hruške, slive, kaki, češnje

Sadje oz. zelenjava bosta na voljo učencem praviloma 1x tedensko.

Na voljo je spletna stran o Shemi šolskega sadja: http://www.shemasolskegasadja.si , ki je namenjena obveščanju javnosti, uporabna je za šole, otroke, starše ter dobavitelje sadja in zelenjave.

Projekt: EKOŠOLA


ekosola_logoOsnovna šola Miška Kranjca v šolskem letu 2015/2016 sodeluje v slovenskem programu Ekošole. Njen glavni cilj je vzgoja otroka in mladostnika, da skrb za okolje in naravo postane del življenja.
Program Ekošola je mednarodno uveljavljen program celostne okoljske vzgoje in izobraževanja, namenjen spodbujanju in večanju ozaveščenosti o trajnostnem razvoju med otroki skozi njihov vzgojni in izobraževalni program ter skozi aktivno udejstvovanje v lokalni skupnosti in širše.

 

Ekoakcijski načrt 2016/17

 

Zapisala: Nives Pišek

Primer izvajanja projekta v 2. c razredu

 

Projekt: BRALNA PISMENOST


V tem šolskem letu nadaljujemo z aktivnostmi, kako pri otrocih izboljšati bralno pismenost. Zavedati se namreč moramo, da je branje, razumevanje prebranega in kritično mišljenje ključno za učenje, pridobivanje znanj ter informacij.

Naša kolegica gospa Monika Friz je pripravila kratek opis o pomenu branja za otroke v prvi triadi.

Lep pozdrav in veliko užitkov ob branju.
Jožef Kavtičnik

Članek gospe Monike Fritz: Bralna pismenost

Članek gospe Monike Fritz: Branje je pomembno

 

MOČ BRANJA (ga. Marjeta Oman)

POROČILO O DEJAVNOSTI 12. DECEMBRA 2017

Branje je eden najkompleksnejših procesov,  ki se dogajajo v človeških možganih. Na razumevanje prebranega deluje vrsta dejavnikov. Starši, učitelji in vsi strokovni delavci smo odgovorni za to, da otroku ponudimo priložnosti, da spozna pomen branja, razume kako pomembno je to za njegovo nadaljnje življenje in razume, da se ljudje med seboj razlikujemo tudi glede na to, kako se učimo, razmišljamo in podajamo mnenje.

V šolskem letu 2016 – 17, smo se na šoli odločili, da bo naša skupna usmeritev poudarjanje pomena branja za razvoj vsakega otroka. V ta namen smo si postavili skupne cilje, ki jih bomo zasledovali v tem šolskem letu in seveda v letih, ki prihajajo. Dogovorili smo se za cilje in strategije, ter pričakovane dosežke, ki jm bomo sledili:

 

CILJI PRIČAKOVANI DOSEŽKI STRATEGIJE

Vzgajati ljubitelje leposlovja

Avtomatizacija branja

 

Večina učencev ob koncu 1. triletja tekoče bere

Diagnosticiranje učencev z učnimi težavami

Branje leposlovnih vsebin

Urjenje bralne spretnosti

Merjenje tekočnosti branja

Iskanje podpore pri starših

Nudenje strokovne pomoči

Vzgajati bralce za življenje

Učenci razlikujejo med branjem za učenje in branjem za užitek

Ob koncu 2. triletja učenec pozna enostavne bralno učne strategije in se zaveda, da ima vsak  svoj učni stil

Učenec se zaveda pomena branja leposlovja

Spoznavanje različnih bralno učnih strategij

Motiviranje za branje leposlovja

Branje v funkciji učenja

Ob koncu OŠ učenec pozna:

– svoj učni stil

– Se zaveda pomena branja

– Pozna razliko med branjem in gledanjem TV/filmov/igranjem igric

– vplive branja na svoj razvoj

Uvajanje kompleksnejših bralno učnih strategij (VŽN, PV3P…
Samoregulativno učenje učencev po vertikali

Učenci:

– Načrtujejo svoje učenje

– Samostojno razmišljajo  o svojem učenju in strategijah

Formativno spremljanje

 

Načrtovali smo mnogo aktivnosti, ki bodo kot rdeča nit povezovale  zastavljene cilje:

  • Vsak učitelj pri pouku sledi skupnim ciljem (usvajanje bralno učnih vsebin, poudarjanje pomena branja, razlikovanje med branjem za užitek in branjem za učenje…(
  • Obisk slovenskega mladinskega pisatelja Primoža Suhodolčana – vzporedno poteka razstava likovnih izdelkov, ki se nanašajo na prebrane vsebine omenjenega avtorja
  • november je namenjen staršem – vabljeni na predavanje/pogovor o pomeni branja
  • november – na šoli potekajo aktivnosti pod skupnim naslovom Dan knjige
  • V razredih nastajajo bralni kotički
  • Na hodniku, pred knjižnico nastaja kotiček, ki smo ga imenovali »Knjigobežnica«
  • V knjižnici, pred zimskimi počitnicami, poteka akcija »Maček v žaklju«
  • Razredne knjižnice/kotički branja
  • Okrasitev šole v zvezi s spodbujanjem branja
  • Strokovni delavci na pedagoških konferencah vrednotijo doseganje ciljev

Postavili smo si zahtevne cilje. Zavedamo se, da je sledenje ciljev povezano s strokovnostjo, razumevanjem otrokove razvojne stopnje, dolgoročno in odgovorno delo. Želimo si, da bi skupaj s starši vzgojili ljubezen do branja in poudarili neslutene (z)možnosti, ki jih z branjem dosežemo.

Ljubljana, november 2016

Zapisala vodja usmeritve:

Marjeta Oman

 

Projekt: ZDRAVA ŠOLA


Zdrava-šolaTudi v šolskem letu 2015/16 je naša šola del slovenske mreže Zdravih šol. Le-ta se odziva na probleme v zvezi z zdravjem otrok in mladostnikov ter se usmerja k razvojnim programom za promocijo zdravja na telesnem, duševnem, socialnem in okoljskem področju zdravja za učence, učitelje in starše.

Programi in projekti, ki jih na naši šoli izvajamo v okviru Zdrave šole so:
–    To sem jaz: 10 korakov do boljše samopodobe,
–    Naj športnik / Naj športnica,
–    Varno s soncem,
–    dnevi dejavnosti podkrepljeni z Zdravo šolo,
–    likovno izražanje na temo nasilja in trpinčenja otrok,
–    rubrika Zdrave šole v Čveki,
–    Streetball,
–    Žogarija,
–    Kuharski krožek,
–    Alpin,
–    prostovoljstvo
–    in še kaj…

Povezava: http://www.nijz.si/sl/slovenska-mreza-zdravih-sol

IT –  projekti


 

V letih 2017, 2018, 2019 in 2020 smo se pridružili v program SIO 2020 https://www.arnes.si/sio-2020/

Program nadaljnje vzpostavitve IKT infrastrukture v vzgoji in izobraževanju

Cilj operacije je izboljšanje kompetenc in dosežkov mladih ter večja usposobljenost izobraževalcev prek večje uporabe sodobne IKT pri poučevanju in učenju. Vzgojno-izobraževalnim zavodom se sofinancira izgradnja brezžičnih omrežij in nakup IKT opreme, razvija se e-storitve in e-vsebine.

 

www.eu-skladi.si

Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.

Več podrobnosti o Programu nadaljnje vzpostavitve IKT infrastrukture v vzgoji in izobraževanju najdete na spletni strani Programa.

Dodatne informacije lahko dobite na e-poštnem naslovu sio-2020@arnes.si in na telefonski številki (01) 479 88 55.

Naložbo sofinancirata Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj in Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport.

 


Uspešno smo izvedli naslednje projekte:

prehod spletišča platforme Joomla na WordPress joomlaWP

priklop na optično povezavo irOptika

vstop v sistem SIO.MDM (upravljanje identitet)

Preko slednjega sistema učencem dodeljujemo arnesov AAI račun ( http://www.arnes.si/storitve/arnesaai/ ). Kaj omogoča arneso AAI račun, si oglejte na naslednji povezavi. Učenec za dostop do orodij Office365 potrebije omenjeni AAI račun. Postopek pridobitve je enostaven. Učenec pristopi do računalničarja (Mišo Krog) in pove, da potrebuje AAI račun, nato pa v nekaj dneh dobi podatke za prijavo.